Reclamatii GDPR – O situație de evitat în firma ta.

Ești pregătit să vezi cum un clienții tăi pot înainta reclamatii GDPR? Citește acest articol până la sfârșit!
Dacă nu oferi informații clare și ușor de înțeles clienților tăi cu privire la folosirea datelor lor, atunci aceștia pot introduce reclamatii GDPR. Mai mult! Dacă încalci confidențialitatea datelor lor, atunci ei pot introduce si în acest caz reclamatii GDPR.
Și știi care e partea mai puțin plină a paharului? Clienții care introduc o plângere GDPR sigur s-au simțit la un moment dat iritați sau au un sentiment de invadare a vieții private. O idee cu care trebuie să rămâi este că atunci când un client se simte altfel, clar i-ai trădat încrederea. Un lucru important este să le arăți clienților că ești responsabil și că îți pasă ca datele lor să fie în siguranță.
Află care sunt situațiile în care un client poate introduce o reclamație GDPR:
- datele cu caracter personal ale clienților tăi au fost făcute publice ilegal pe internet;
- a avut loc o breșă de securitate, iar o persoană rău intenționată a obținut accesul la baza ta de date cu clienții;
- ai pierdut accesul la datele clienților tăi;
- ai folosit datele clienților în alte scopuri decât cele declarate;
- ai trimis sms-uri de marketing fără acordul clienților tăi;
- ai continuat să transmiți newslettere chiar dacă persoana s-a dezabonat de la acestea;
- și lista poate continua…
Știi ce trebuie să faci atunci când se introduce o reclamație GDPR?
Uite ce trebuie să faci dacă se introduce o reclamație GDPR.
Cel mai rapid mod prin care să înțelegi ce trebuie să faci este să colaborezi cu autoritatea privind protecția datelor. Clientul tău a introdus o plângere în fața autorităților statului. Acestea îi oferă un răspuns în timp de 30 de zile, după care pot solicita informații și din partea ta.
Oferă autorității privind protecția datelor toate informațiile solicitate, fără întârzieri nejustificate.
Pune la dispoziția autorității privind protecția datelor orice document solicitat.
Strategia secretă pe care o poți folosi în relația cu autoritățile statului este să cooperezi cu acestea. Atunci când cooperezi cu autoritatea privind protecția datelor, crești șansele ca aceasta să te trateze cu mai multă ,,blândețe”.
Știi ce NU trebuie să faci atunci când clienții tăi introduc reclamatii GDPR?
Un lucru important pe care să nu îl faci este să nu eviți să furnizezi informații autorității privind protecția datelor. Oferă informațiile solicitate cât mai rapid, pentru a construi o relație cât mai apropiată cu autoritatea privind protecția datelor.
Nu evita să răspunzi clientului tău dacă acesta amenință că va introduce o plângere. Dacă un client amenință că va introduce o plângere legată de GDPR, răspunde-i la solicitare în termen de 30 de zile. Analizează care sunt dorințele lui și vezi dacă îi poți soluționa cererea.
Pentru a preveni reclamațiile GDPR ar trebui să îți încurajezi clienții să înainteze plângeri mai întâi către firma ta. Această recomandare te va ajuta să încerci să mediezi întâi situația la nivel intern. Astfel, doar dacă nu reușești să rezolvi diferendul dintre tine și client la nivel intern, acesta va introduce o reclamatie GDPR.
Nu fii ca alte firme care evită să publice detaliile de contact ale Responsabilului cu Protecția Datelor. Publică pe site-ul tău detaliile de contact la care clienții tăi pot să introducă o reclamație GDPR.