Vrei să afli ca antreprenor ce înseamnă GDPR?

Ca antreprenor, ai observat cel mai probabil că în afacerea ta sunt folosite datele cu caracter personal ale clienților sau ale angajaților. Dar, atunci când colectezi date personale, ai obligația de a asigura confidențialitatea respectivelor date. Trebuie să te asiguri că respecți GDPR-ul în afacerea ta atunci când colectezi date precum nume, prenume și număr de telefon de la persoanele fizice.
Gândește-te cum îți vei conduce afacerea cu mai multă liniște și siguranță, deoarece știi ce înseamnă GDPR și ce implicații are în afacerea ta. Dacă știi ce înseamnă GDPR ca antreprenor, atunci vei avea mai mult control asupra datelor cu caracter personal în afacerea ta și vei crește încrederea clienților tăi în afacerea ta.
Citește acest articol pentru a afla ce înseamnă GDPR-ul într-o afacere și cum te poate ajuta în afacerea ta.
Pentru a înțelege ce înseamnă GDPR-ul trebuie să știi că:
1. GDPR-ul reprezintă o legislație europeană
GDPR-ul înseamnă o lege care se aplică firmei tale atunci când colectează date personale de la clienți, angajați sau alte persoane fizice.
Ca antreprenor, trebuie să te asiguri că firma ta păstrează confidențiale datele personale ale clienților, angajaților sau ale altor persoane. Un lucru esențial pe care trebuie să îl cunoști este că persoanele fizice trebuie să înțeleagă ce va face firma ta cu datele lor personale.
Secretul pentru a crește încrederea clienților tăi în afacerea ta este să le spui în mod transparent ce vei face cu datele lor. În funcție de informațiile pe care le oferi cu privire la utilizarea datelor personale, clienții tăi vor putea să aleagă dacă vor să colaboreze cu tine sau nu.
2. GDPR-ul se aplică firmei tale dacă…
Atunci când folosești numele, prenumele, adresa de mail, data nașterii și alte informații referitoare la o persoană în firma ta, atunci GDPR-ul se va aplica companiei tale.
În cazul în care ai un model de business businesss-to-business (B2B, care, să fim serioși, e tot human-to-human până la urmăJ), atunci GDPR-ul nu se va aplica firmei tale decât dacă folosești datele personale ale administratorilor companiilor cu care colaborezi și ale angajaților tăi.
Bine, bine, dar se aplică GDPR-ul dacă am clienți din alte țări? Adevărul e că DA! GDPR-ul se aplică firmei tale indiferent de unde se află persoanele cărora le utilizezi datele personale. Dacă firma ta își are sediul în Uniunea Europeană și folosește datele personale ale clienților săi care își au reședința în Statele Unite ale Americii, GDPR-ul se va aplica în continuare firmei tale.
Și chiar dacă folosesc doar numele, prenumele și adresa clienților mei GDPR-ul se aplică? Da, GDPR-ul se aplică firmei tale inclusiv în acest context. Numele, prenumele și adresa unei persoane reprezintă date personale și firma ta trebuie să asigure confidențialitatea acestora și să le protejeze corespunzător.
3. GDPR-ul îți aduce beneficii
Am înțeles ca antreprenor faptul că e necesar să respect GDPR-ul. Am înțeles și ce înseamnă GDPR. Dar ce am eu de câștigat ca antreprenor dacă acopăr nevoile companiei mele legate de GDPR & Digital Law?
Uite un mod simplu de a înțelege ce obții dacă satisfaci nevoile companiei tale legate de GDPR & Digital Law:
-
Previi ca profitul afacerii tale să fie redus din cauza GDPR-ului;
-
Oferi clienților tăi un mai mare control asupra datelor lor personale;
-
Salvezi timp și bani în cazul unui control;
-
Eviți să ai probleme cu autoritățile statului;
-
Ai mai multă liniște ca antreprenor și elimini riscurile legale din afacerea ta;
-
Scapi de o problemă pe care dacă nu o rezolvi, riști aplicarea unei sancțiuni de până la 4% din cifra de afaceri;
-
Ai mai mult control în afacerea ta cu privire la folosirea datelor clienților tăi;
-
Creezi un mediu bazat pe încredere reciprocă și transparență cu clienții tăi.